Uwolnić Legendarne Bestie to seria gier planszowych LEGO autorstwa Ackara29175, przedstawiająca wyprawę Drużyny Lavala do Zewnętrznych Krain.

Opis

Celem każdej z gier jest uwolnienie Legendarnej Bestii oraz pokonanie bossa, każdego na innym poziomie. 

Bohaterowie

Grywalnymi postaciami są najlepsi wojownicy Chimy: Laval, Cragger, Eris, Gorzan, Worriz, Razar, Rogon i Bladvic. Ilość ich punktów życia wynosi 4. Po uwolnieniu Bestii mogą jej dosiąść. Każdy z bohaterów ma unikalną dla siebie specjalną umiejętność, pozwalającą pokonać przeciwników lub użyć broni. Umiejętności można użyć po wyrzuceniu podczas walki Góry Cavora (do uzupełnienia):

  • Laval - Cieniste Cięcie - używając Cienistego Dzielnika, Laval pokonuje przeciwnika na przyległym polu oraz następnego, który znajduje się w prostej linii.
  • Cragger - Mściciel - dzięki Zdzieraczowi Łusek, Cragger pokonuje każdego przeciwnika w przyległym polu.
  • Eris
  • Gorzan
  • Worriz - Wataha - zadaje podwójne obrażenia.
  • Razar - Zysk, przyjacielu - Zabiera przeciwnikowi broń i sam jej używa.
  • Rogon - Deszcz Kamieni - siła ognia Miotacza Głazów sprawia że strzał dosięga również najbliższego przeciwnika.
  • Bladvic

Przeciwnicy

Przeciwnikami są Pełzacze, które uwięziły Legendarne Bestie. Także one mogą użyć specjalnej umiejętności. Oprócz pospolitych przeciwników napotykamy również bossów, których pokonanie jest warunkiem kontynuowania przygody (jeśli gramy w połączonym zestawie). Punkty życia przeciwników oraz umiejętności specjalne (do uzupełnienia):

  • Nietoperze - 2; Krzyk Pełzaczy - ogłusza bohatera, przez co traci jedną kolejkę.
  • Pająki - 2; Spętanie - łapią bohatera w sieć, przez co traci 2 kolejki.
  • Skorpiony - 3; Żądło - jad sprawia że bohater cofa się o 2 pola.

Bossowie są silniejsi od pozostałych i pokonanie ich jest trudniejsze:

  • Braptor - 4
  • Spinlyn - 4; Przywołanie - przywołuje dwa małe pająki, które mają po jednym punkcie życia.
  • Scolder - 4
  • Scutter - 4; Żądłomłot - ogłusza bohatera i cofa go o jedno pole.
  • Scorm - 5

Zasady (do uzupełnienia)

Kostka

Ścianki kostki na jednej połowie mają liczbę oczek, a na drugiej symbol. Oczek używamy podczas przemieszczania się, a symboli podczas walki.

Ruch

Podczas ruchu wyrzucamy odpowiednią liczbę oczek i przesuwamy mikrofigurkę o wyrzuconą ilość. Jeśli zatrzymamy się przy Pełzaczu, musimy walczyć.

Walka

Podczas walki rzucamy kostką i musimy wykonać ruch, który wylosowaliśmy:

  • Pięść na niebieskim tle - atakujemy przeciwnika, zabierając mu 1 punkt życia.
  • Pięść na zielonym tle - przeciwnik atakuje nas, zabierając nam 1 punkt życia.
  • Niebieskie Chi - używamy Chi i atakujemy przeciwnika, zabierając mu 2 punkty życia.
  • Zielone Chi - przeciwnik używa Chi i atakuje nas, zabierając nam 2 punkty życia.
  • Góra Cavora - używamy specjalnej umiejętności.
  • Symbol Pełzaczy - przeciwnik używa specjalnej umiejętności. 

Uwolnienie Bestii

Legendarne Bestie uwięzione są w czworościennych klatkach utkanych z pajęczyny. Na każdym z czterech słupów stoją Pająki. Aby wyswobodzić Bestię, należy zlikwidować co najmniej jedną ścianę, czyli pokonać 2 Pająki. Postępujemy tak samo jak w zwykłej walce.

Gra z Bestią

Po uwolnieniu Legendarnej Bestii bohater może jej dosiąść, pod warunkiem że są jednego gatunku. Gdy używamy Bestii, nasze zdrowie wzrasta do 5 i możemy poruszać się o 1 pole więcej.

Zestawy

Podane są również postacie, boss i Legendarne Bestie. Zestawy można połączyć tworząc niesamowitą grę.

  • Baza Lavertusa - Bladvic, Cragger, Krokodyl, Scolder.
  • Wzgórza Nietoperzy - Razar, Eris, Gorzan, Braptor, Kruk.
  • Kanion Pająków - Gorzan, Rogon, Razar, Spinlyn, Goryl, Nosorożec.
  • Jaskinie Pełzaczy - Worriz, Bladvic, Laval, Scutter, Wilczyca, Niedźwiedź.
  • Forteca Skorpionów - Laval, Cragger, Eris, Worriz, Scorm, Lew, Orlica.

Galeria

Autor

Venom.